Algemene Voorwaarden

Vennootschap onder firma Scandinavian Dreams (hierna: Scandinavian Dreams) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84800577 en is gevestigd aan Marktplein 5 (5296NA) te Esch.

Algemene Voorwaarden

 

Artikel 1 - Begrippen

1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

2. Scandinavian Dreams: Scandinavian Dreams bemiddelt bij het aangaan van Overeenkomsten voor Reisdiensten voor Reiziger, waaronder het huren van accommodaties en het boeken van bootreizen, skipassen, skimateriaal, skilessen, huskysafari’s en alle aanverwante diensten in de breedste zin van het woord.

3. Reiziger: de natuurlijke persoon die een Overeenkomst voor Reisdiensten aangaat met Scandinavian Dreams.

4. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Reiziger tot het verrichten van Reisdiensten door Scandinavian Dreams.

5. Reisdiensten: het huren van accommodaties en het boeken van bootreizen, skipassen, skimateriaal, skilessen, huskysafari’s en alle aanverwante diensten in de breedste zin van het woord.

6. Overeenkomst: de Overeenkomst voor Reisdiensten tussen Reiziger en Scandinavian Dreams.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Scandinavian Dreams, elke Overeenkomst tussen Scandinavian Dreams en Reiziger en op elke Reisdienst die door Scandinavian Dreams wordt aangeboden.

2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Reiziger de beschikking over deze algemene voorwaarden. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Scandinavian Dreams aan Reiziger aangeven op welke wijze Reiziger de algemene voorwaarden kan inzien.

3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk.

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Reiziger.

5. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.

6. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit ook te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

 

Artikel 3 - Het Aanbod

1. Alle door Scandinavian Dreams gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Als het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.

2. Scandinavian Dreams is slechts aan een Aanbod gebonden als deze door Reiziger schriftelijk binnen de opgegeven geldigheidstermijn wordt bevestigd.

3. Het Aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Reisdiensten. De beschrijving is voldoende gespecificeerd, zodat Reiziger in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Als de daadwerkelijke situatie afwijkt van de getoonde afbeeldingen en/of gegevens, zal dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld zijn zodat Reiziger hierover duidelijk is geïnformeerd.

4. Aanbiedingen of een hernieuwd Aanbod gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

5. Als het aantal personen wat deel kan nemen aan een bepaalde Reisdienst gelimiteerd is, of er op andere wijze beperkingen of voorwaarden gesteld worden aan de Reizigers, zal dit in het Aanbod opgenomen zijn.

6. Een Aanbod van Scandinavian Dreams wordt samengesteld op initiatief van Reiziger, onder voorbehoud van de beschikbaarheid van Reisdiensten van derden. Een samengesteld Aanbod verplicht Scandinavian Dreams niet tot levering van een deel van de in het Aanbod begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

7. Scandinavian Dreams is, nadat een Aanbod is gemaakt, gerechtigd om deze van Reiziger te herroepen en haar prijzen te herzien als de prijsverhoging het directe gevolg is van veranderingen in een toegenomen prijs waar Scandinavian Dreams geen invloed op heeft.

 

Artikel 4 - De reserveringsopdracht van een Reisdienst

1. Indien Reiziger een opdracht in algemene zin neerlegt bij Scandinavian Dreams, zal Scandinavian Dreams Reiziger informeren en/of adviseren en eventueel een voor Reiziger gewenste Reisdienst reserveren. Reiziger is tegenover Scandinavian Dreams gebonden zodra Reiziger een opdracht aan Scandinavian Dreams heeft verstrekt, ook als Reiziger nog geen bevestiging heeft ontvangen.

2. Vanwege de Overeenkomst is Reiziger verplicht om alle gegevens van hemzelf alsmede zijn reisgezelschap te verstrekken die relevant zijn voor de uitvoering van de Reisdiensten alsmede bijzonderheden (lichamelijke en/of geestelijke toestand) van de medereizigers.

3. Eventuele prijzen van gereserveerde Reisdiensten kunnen niet gegarandeerd blijven. Conform de voorwaarden van de betreffende dienstverlener kunnen deze prijzen gewijzigd worden. Scandinavian Dreams heeft hier geen invloed op.

4. Scandinavian Dreams zal ingeval van bootvervoer de identiteit van de rederij bekend maken.

 

Artikel 5 - Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Reiziger een Aanbod van Scandinavian Dreams heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (gescand of origineel) aan Scandinavian Dreams te retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per e-mail.

2. Reiziger dient 18 jaar of ouder en handelingsbekwaam te zijn om een opdracht aan Scandinavian Dreams te verstrekken.

3. Reiziger is verplicht om de juiste informatie te verstrekken (ook als hij namens meerdere Reizigers een boeking maakt) waarop de Overeenkomst wordt opgesteld zoals bepaald in titel 7A van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot de Overeenkomst. Reiziger is aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen ten aanzien van alle (mede)Reizigers van de Overeenkomst.

4. Scandinavian Dreams is niet gehouden aan een Aanbod indien Reiziger redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Reiziger geen rechten ontlenen.

5. Na de totstandkoming van de Overeenkomst ontvangt Reiziger indien beschikbaar en uiterlijk 24 uur voor vertrek informatie met betrekking tot de benodigde reisbescheiden. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van aanvullende informatie en het up-to-date houden van deze informatie. Indien Reiziger niet binnen deze termijn de betreffende informatie ontvangt, dient Reiziger zelf contact op te nemen met Scandinavian Dreams.

6. Reiziger is zelf verantwoordelijk om de benodigde documenten gedurende de Reisdienst bij zich te hebben. Als wegens het ontbreken van de benodigde informatie Reiziger de Reisdienst niet, of niet geheel kan maken, dient Reiziger de kosten hiervan zelf te dragen, tenzij Scandinavian Dreams uitdrukkelijk voor de betreffende documenten zou zorgen en tekortgeschoten is in zijn informatieverplichting.

7. Als de Overeenkomst door meerdere Reizigers wordt aangegaan, is elke Reiziger afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen tenzij anders overeengekomen.

 

Artikel 6 - Annuleren van de Overeenkomst

1. Reiziger is te allen tijde gerechtigd de Overeenkomst per e-mail op te zeggen vóór aanvang van de Reisdiensten. De Reiziger dient bij opzegging alle schade die Scandinavian Dreams ten gevolge van de opzegging lijdt met inbegrip van reeds overeengekomen gestandaardiseerde beëindigingsvergoeding te vergoeden. De annuleringstermijnen voor de diverse Reisdiensten zijn een richtlijn en hieronder uiteengezet:

Bootreis:

Als u een flexibel bootticket heeft geboekt en de annulering ten minste 48 uur vóór de geplande vertrektijd aan ons doorgeeft, ontvangt u een volledige restitutie van het door u betaalde bedrag. Het bedrag wordt teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode, tenzij anders overeengekomen.

Als u een economy bootticket tegen een gereduceerd tarief heeft geboekt, ontvangt u geen restitutie of compensatie. Bij annulering van een economy ticket, ongeacht het moment van annulering, bent u als Reiziger de volledige reissom verschuldigd.

Accommodaties voor maximaal 15 personen: 

Als de Overeenkomst is aangegaan 60 dagen of meer voor aankomst, kan de reservering tot 60 dagen voor aankomst kosteloos geannuleerd worden. U ontvangt een volledige restitutie van het door u betaalde bedrag. Het bedrag wordt teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode, tenzij anders overeengekomen.

Als de Overeenkomst is aangegaan binnen 60 dagen voor aankomst, kan deze Overeenkomst binnen 3 dagen na factuurdatum kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering na deze 3 dagen wordt geen restitutie verleend, en bent u als Reiziger gehouden de volledige reissom te voldoen.

Accommodaties voor meer dan 15 personen:

Als de Overeenkomst is aangegaan voor 15 juni, kan de reservering tot 90 dagen voor aankomst kosteloos geannuleerd worden. U ontvangt een volledige restitutie van het door u betaalde bedrag. Het bedrag wordt teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode, tenzij anders overeengekomen.

Als de Overeenkomst is aangegaan na 15 juni, maar 90 dagen of meer voor aankomst, kan de reservering binnen 14 dagen na factuurdatum kosteloos geannuleerd worden. Bij annulering na deze 14 dagen, maar 90 dagen of meer voor aankomst, wordt 30% van de totale accommodatieprijs in rekening gebracht. Bij annulering binnen 90 dagen voor aankomst wordt geen restitutie verleend, en bent u als Reiziger gehouden de volledige som te voldoen.

Als de Overeenkomst is aangegaan binnen 90 dagen voor aankomst, kan deze Overeenkomst binnen 3 dagen na factuurdatum kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering na deze 3 dagen wordt geen restitutie verleend, en bent u als Reiziger verplicht de volledige som te voldoen.

Reisdiensten:

1. In de basis kunnen Reisdiensten niet geannuleerd worden en ontvangt Reiziger geen restitutie, maar wij zullen onze uiterste best doen om het betaalde bedrag te restitueren. Hierin zijn wij afhankelijk van de flexibiliteit van onze partners. Hoe sneller er geannuleerd wordt, hoe sneller Scandinavian Dreams hierin kan helpen.

2. In de Overeenkomst kunnen redelijke, gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen worden bepaald op basis van het tijdstip van de beëindiging/annulering van de Overeenkomst vóór aanvang van de Reisdiensten en de verwachte kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de Reisdiensten. Als er geen gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen zijn vastgesteld, stemt het bedrag van de beëindigingsvergoeding overeen met de prijs van de Overeenkomst minus de kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de Reisdiensten. Indien Reiziger hierom verzoekt, verstrekt Scandinavian Dreams een verantwoording van het bedrag van de beëindigingsvergoeding.

3. Annulering van de Overeenkomst gedurende de Reisdiensten is niet mogelijk.

4. Als er sprake is van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden die de uitvoering van de Overeenkomst verhinderen, is Scandinavian Dreams gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen. Reiziger zal hiervan onverwijld in kennis worden gesteld en Scandinavian Dreams zal trachten een passende oplossing te bieden.

5. Ingeval van het annuleren van de Overeenkomst is Reiziger zelf verantwoordelijk voor indirecte kosten van de Reisdiensten, waaronder verstaan maar niet beperkt tot de kosten van de reisverzekering en eventuele inentingen.

6. Een annulering dient schriftelijk aan Scandinavian Dreams te worden doorgegeven. Scandinavian Dreams zal binnen één werkdag de annulering en de annuleringskosten bevestigen.

7. Scandinavian Dreams heeft het recht de Overeenkomst met Reiziger met onmiddellijke ingang op te zeggen indien Reiziger bij het wijzigen van een Overeenkomst niet akkoord gaat met een voorgesteld gelijkwaardig alternatief Aanbod. Reiziger zal hiervan onverwijld in kennis worden gesteld en Scandinavian Dreams zal trachten een passende oplossing te bieden.

8. Restituties, indien van toepassing, worden verwerkt binnen een redelijke termijn na de bevestiging van annulering.

9. Als de Reiziger de Overeenkomst annuleert, is dat slechts mogelijk indien dit schriftelijk gedaan wordt, althans per e-mail aan info@scandinaviandreams.eu onder vermelding van naam en reserveringsnummer. De dag dat de annulering binnenkomt geldt als de annuleringsdatum.

 

Artikel 7 - Wijzigen van de Overeenkomst

1. Het wijzigen van een Overeenkomst door Reiziger is slechts mogelijk als en voor zover deze wijzigingen door Scandinavian Dreams worden goedgekeurd en doorgevoerd. Een wijziging kan slechts schriftelijk ingediend worden.

2. Als Scandinavian Dreams namens Reiziger de Overeenkomst wijzigt, kan hiervoor een servicevergoeding van € 50 in rekening worden gebracht.

3. Elke wijziging dient per e-mail ingediend te worden bij Scandinavian Dreams. Scandinavian Dreams geeft geen garantie dat de door Reiziger gewenste wijziging daadwerkelijk toegepast kan worden. Scandinavian Dreams zal op korte termijn na ontvangst van een wijzigingsverzoek aan Reiziger schriftelijk kenbaar maken of het verzoek uitgevoerd kan worden en als dit mogelijk is, welke gevolgen dit heeft voor de reissom. Reiziger dient akkoord te geven op de gewijzigde Overeenkomst. Reiziger is gehouden bij akkoord, de gewijzigde reissom te voldoen binnen de opgegeven betalingstermijn.

4. Scandinavian Dreams is gerechtigd om de Overeenkomst te wijzigen indien sprake is van kleine, onbeduidende wijzigingen en hoeft Reiziger hierover niet (tijdig) in kennis te stellen. Reiziger is verplicht deze wijziging te accepteren. Ingeval van een ingrijpende wijziging doet Scandinavian Dreams aan Reiziger indien mogelijk, een alternatief Aanbod. Dit Aanbod dient minstens gelijkwaardig te zijn. Reiziger dient uiterlijk binnen 24 uur in geval van spoedeisende gevallen (of 48 uur als de Reisdienst 14 dagen of later begint) na kennisgeving zijn beslissing door te geven aan Scandinavian Dreams. Bij gebreke van een tijdige reactie wordt de wijziging automatisch als akkoord bevonden.

5. Scandinavian Dreams heeft ook het recht de Overeenkomst te wijzigen wegens onvermijdbare buitengewone omstandigheden. Scandinavian Dreams deelt deze wijziging onverwijld, doch zo spoedig mogelijk aan Reiziger mede. Vanaf 14 dagen voor vertrek deelt Scandinavian Dreams deze wijziging uiterlijk binnen 24 uur aan Reiziger mede.

6. Het is mogelijk dat Reiziger en/of één of meerdere Reizigers uit het reisgezelschap zich laat/laten vervangen door een ander (indeplaatsstelling). Reiziger dient Scandinavian Dreams hiervan uiterlijk 14 kalenderdagen voor vertrek te informeren, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten nog door Scandinavian Dreams kunnen worden verricht. Scandinavian Dreams zal de indeplaatsstelling accepteren als de betreffende persoon aan de door Scandinavian Dreams in het kader van de Overeenkomst toepasselijke voorwaarden voldoet, alsmede aan de (algemene) voorwaarden van de betreffende (toe)leveranciers en/of dienstverleners. Ongeacht of het aantal Reizigers van het reisgezelschap minder wordt, blijven de oorspronkelijke Reiziger en de vervangende Reiziger gezamenlijk en ieder elk afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de overeengekomen reissom en eventuele bijkomende kosten die voortvloeien uit de indeplaatsstelling. Scandinavian Dreams stelt degene die de Overeenkomst overdraagt in kennis van de werkelijke kosten van de indeplaatsstelling.

 

Artikel 8 - Duur van de Overeenkomst

1. Als en voor zover tussen Reiziger en Scandinavian Dreams een Overeenkomst is afgesloten, is de duur van deze Overeenkomst in overeenstemming met hetgeen partijen zijn overeengekomen.

2. Zowel Reiziger als Scandinavian Dreams kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld, en hem/haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van zijn verplichtingen en hij hierin toerekenbaar tekortschiet. Hieronder worden ook verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Reiziger.

3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Reiziger onverlet als Scandinavian Dreams ten tijde van de ontbinding werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. Reiziger dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.

 

Artikel 9 - Uitvoering van de dienstverlening

1. Scandinavian Dreams zal zich inspannen om de overeengekomen Reisdienst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Scandinavian Dreams staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Reisdiensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig is beschreven. Als een onderdeel niet conform afspraak uitgevoerd kan worden, zal Scandinavian Dreams zoveel mogelijk zorg dragen voor de uitvoering van deze afspraken, tenzij dat in redelijkheid niet gevergd kan worden van Scandinavian Dreams in verband met hoge kosten.

2. De Overeenkomst op basis waarvan Scandinavian Dreams de Reisdiensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening.

3. De door Reiziger verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Scandinavian Dreams aangeboden Reisdiensten en de prijzen zijn gebaseerd. Scandinavian Dreams heeft het recht haar dienstverlening en haar prijzen aan te passen als de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.

4. Scandinavian Dreams is gerechtigd om voor de uitvoering van de Reisdiensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.

5. De uitvoering van de Reisdiensten is gebaseerd op de door Reiziger verstrekte informatie. Als de informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning. Nimmer is Scandinavian Dreams aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de Reisdiensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Reiziger niet of niet tijdig, of niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Scandinavian Dreams of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Reiziger komen, sprake is van vertraging heeft Scandinavian Dreams recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd, komen voor rekening en risico van Reiziger.

6. Ten aanzien van de Reisdiensten gelden de hiernavolgende aanvullende bepalingen:

  • In geval van een gebrekkige uitvoering van de Overeenkomst is Reiziger verplicht Scandinavian Dreams hier onverwijld van op de hoogte te stellen, zodat zij tijdig de nodige maatregelen kan treffen om het gebrek te verhelpen.

  • Als een deel van de overeengekomen Reisdiensten niet meer nagekomen kan worden, dient Scandinavian Dreams met een gelijkwaardig kwalitatief alternatief te komen, zonder hiervoor extra kosten in rekening te brengen. Ingeval geen alternatieven mogelijk zijn, kan Reiziger een prijsverlaging aangeboden krijgen. Reiziger is niet verplicht het alternatief te accepteren. Ook kan Reiziger eventueel zelf een tekortkoming verhelpen.

  • Reiziger is zelfstandig verantwoordelijk voor zijn gedragingen gedurende de uitvoering van de Overeenkomst.

 

Artikel 10 - Reisdiensten

1. Voor zover overeengekomen kan Scandinavian Dreams ook zorgdragen voor aanvullende Reisdiensten, zoals een skipas, skimateriaal en meer. De kosten van de Reisdiensten worden aan Reiziger doorberekend in overeenstemming met het Aanbod.

2. Reiziger meldt Scandinavian Dreams tijdig alle bijzonderheden waarvoor zij aandacht wenst, zodat Scandinavian Dreams de door Reiziger gevraagde Reisdiensten hiernaar aan kan passen.

3. Indien Reiziger niet tevreden is met de door Scandinavian Dreams of een door haar ingeschakelde derde, dient zij dit tijdig aan Scandinavian Dreams te melden, overeenkomstig hetgeen bepaald in artikel 11 van deze algemene voorwaarden.

4. In verband met de aard van de door Scandinavian Dreams geboden Reisdiensten, kan zij geen garantie bieden met betrekking tot de Reisdiensten die (mede) afhankelijk zijn van de op de locatie aanwezige weersomstandigheden, zoals de beschikbaarheid van skipassen, skileraren, materiaal en dergelijke. Voor zover een door Scandinavian Dreams aangeboden Reisdienst afhankelijk is van de op de betreffende locatie aanwezige weersomstandigheden, wordt aangesloten bij hetgeen in artikel 21 omtrent overmacht is bepaald en/of bij de voorwaarden van de door Scandinavian Dreams ingeschakelde derde betrokken bij de daadwerkelijke uitvoering van de Reisdienst.

 

Artikel 11 - Verplichtingen Reiziger

1. Reiziger is verplicht alle door Scandinavian Dreams verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Scandinavian Dreams niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Reiziger.

2. Scandinavian Dreams is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Reiziger te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is Scandinavian Dreams verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Scandinavian Dreams voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.

3. Scandinavian Dreams kan, als dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Scandinavian Dreams gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Reiziger. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Reiziger dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Scandinavian Dreams.

4. Elke Reiziger is zelfstandig verantwoordelijk voor zijn of haar gedragingen tijdens deelname aan een Reisdiensten of activiteit.

 

Artikel 12 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen

1. Als tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast en/of aangevuld dient te worden of op verzoek van Reiziger nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Reiziger te komen, is Reiziger verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Scandinavian Dreams is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen. Scandinavian Dreams kan daarnaast van Reiziger verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten.

2. Als en voor zover voor het verrichten van bepaalde Reisdiensten een vaste prijs is afgesproken en het uitvoeren van die Reisdiensten leidt tot extra (spoed)werkzaamheden die redelijkerwijze niet geacht kunnen worden in de vaste prijs te zijn inbegrepen, is Scandinavian Dreams gerechtigd om deze kosten, na overleg met Reiziger, in rekening te brengen bij Reiziger.

3. Als in de Overeenkomst een wijziging uitgevoerd dient te worden waarvan de oorzaak van de wijziging aan Scandinavian Dreams kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade van Reiziger voor rekening van Scandinavian Dreams. Als de oorzaak van de wijziging aan Reiziger kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van Reiziger. Als de oorzaak van de wijziging noch aan Reiziger noch aan Scandinavian Dreams toegerekend kan worden, dragen partijen ieder hun eigen schade.

 

Artikel 13 - Prijzen en betaling

1. Bij het tot stand komen van de Overeenkomst dient Reiziger direct een (aan)betaling van ten hoogste 30% van de totale overeengekomen reissom te voldoen.

2. Reiziger dient het restant van de reissom uiterlijk 60 dagen voor de dag van vertrek aan Scandinavian Dreams te voldoen. Als tijdige betaling uitblijft, ontvangt Reiziger een betalingsherinnering, waarin Reiziger een termijn van 3 dagen wordt gesteld om de betaling alsnog te voldoen. Reiziger kan het bedrag onder bijzondere omstandigheden in nader vast te stellen termijnen betalen als dit expliciet is overeengekomen met Scandinavian Dreams.

3. Als Partijen een aanbetaling overeengekomen zijn, dient deze aanbetaling door Reiziger betaald te worden. Bij niet tijdige betaling van de aanbetaling, ontvangt Reiziger een betalingsherinnering. Bij gebreke van een betaling, treedt het incassobeleid in werking. Prijsstijgingen en veranderende beschikbaarheid van de Reisdiensten en/of activiteiten kunnen van toepassing zijn indien Reiziger op een later moment de betaling verricht.

4. Indien sprake is van een betaling in termijnen van Reiziger is Scandinavian Dreams gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven (slechts) conform de voorwaarden van de Overeenkomst schriftelijk aan te passen met inachtneming van een termijn van tenminste drie maanden.

5. Indien Reiziger niet of niet tijdig aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan, is Scandinavian Dreams gerechtigd om de Overeenkomst per direct te beëindigen, zonder gehouden te zijn tot enige schadevergoeding of restitutie van al betaalde gelden.

6. Als de Overeenkomst daar uitdrukkelijk in voorziet, kunnen de prijzen na het sluiten van de Overeenkomst worden verhoogd conform artikel 7:507 BW. Scandinavian Dreams stelt Reiziger uiterlijk 20 dagen voor aanvang van de Reisdiensten schriftelijk op de hoogte van een eventuele prijsverhoging.

7. Reiziger is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Reiziger door Scandinavian Dreams ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

8. Reiziger kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

 

Artikel 14 - Incassobeleid

1. Wanneer Reiziger niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is Reiziger van rechtswege in verzuim.

2. Reiziger zijnde een Consument zal eerst een nadere schriftelijke herinnering ontvangen met het verzoek om binnen de daarin gestelde termijn het verschuldigde bedrag te voldoen en wordt zij geïnformeerd over de gevolgen van het intreden van het verzuim. Indien Reiziger niet alsnog betaalt, is Reiziger in verzuim.

3. Vanaf de datum dat Reiziger in verzuim is, zal Scandinavian Dreams zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

4. Als Scandinavian Dreams meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Reiziger.

 

Artikel 15 - Risico overgang

1. Het risico van diefstal en verlies, verduistering of beschadiging van gegevens, documenten, databestanden en/of zaken die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst gebruikt, gemaakt of geleverd worden, gaat over op Reiziger op het moment waarop deze feitelijk in de beschikking van Reiziger zijn gebracht.

 

Artikel 16 - Informatieverplichting, hulp en bijstand bij Reisdiensten

1. Scandinavian Dreams verplicht zich ertoe te voldoen aan het verstrekken van voorgeschreven standaardinformatie (de voornaamste kenmerken van de Reisdiensten) overeenkomstig artikel 7:502 jo 7:504 van het Burgerlijk Wetboek.

2. Als Scandinavian Dreams geen of onjuiste informatie verstrekt, zijn de bepalingen van titel 7A van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot de Overeenkomst van toepassing. In het bijzonder gaat het om de bepalingen aangaande de uitvoering van de Reisdiensten, klachtenregeling, verplichtingen van hulp en bijstand, opzeggingsmogelijkheden en indeplaatsstelling.

3. Indien Reiziger en/of diens reisgenootschap hulp of bijstand nodig heeft, zal Scandinavian Dreams informatie verstrekken over plaatselijke autoriteiten, medische Reisdiensten en consulaire bijstand, alsmede de Reizigers helpen bij het gebruik van communicatie op afstand en bij het vinden van alternatieve reisarrangementen. Indien hulp of bijstand nodig is ten gevolge van opzet of nalatigheid van Reiziger en/of het reisgezelschap is Scandinavian Dreams gerechtigd een redelijke vergoeding in rekening te brengen bij Reiziger.

 

Artikel 17 - Reisbescheiden

1. De benodigde reisbescheiden worden uiterlijk 7 dagen voor de dag van vertrek aan Reiziger verstrekt, tenzij dit redelijkerwijs niet van Scandinavian Dreams gevergd kan worden.

2. Reiziger ontvangt bij boeking direct een bewijs van de boeking van de verschillende onderdelen van de Overeenkomst.

3. Indien Reiziger uiterlijk 3 werkdagen voor de dag van vertrek nog geen (complete) reisbescheiden ontvangen heeft, meldt Reiziger dit onverwijld bij Scandinavian Dreams.

4. Reiziger dient de reisbescheiden na ontvangst direct zorgvuldig te controleren op fouten en bij eventuele fouten direct contact op te nemen met Scandinavian Dreams.

 

Artikel 18 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

1. Scandinavian Dreams gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Reiziger en de Reizigers en zal deze slechts conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Scandinavian Dreams de betrokkene hierover informeren.

2. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een Reisdienst van Scandinavian Dreams verwerkt worden. Reiziger staat er ook voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Reiziger Scandinavian Dreams tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.

3. Als Scandinavian Dreams op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.

4. Scandinavian Dreams kan nadat Reiziger daartoe toestemming heeft verleend, een of meerdere foto’s van de Reisdiensten en/of diens recensie plaatsen op bijvoorbeeld de website en/of social mediakanalen van Scandinavian Dreams.

 

Artikel 19 - Opschorting en ontbinding

1. Scandinavian Dreams is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Reiziger in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Reiziger schriftelijk worden bevestigd. Scandinavian Dreams is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, als gevolg van het opschorten van haar Reisdiensten.

2. Alle Reisdiensten worden aangeboden onder voorbehoud van (gewichtige) onvoorziene omstandigheden, zoals bijvoorbeeld extreme weersomstandigheden en/of plaatselijke omstandigheden die de uitvoering van de Reisdiensten verhinderen of beperken. Ingeval van onvoorziene c.q. onveilige omstandigheden die afgelasting of uitsluitingen van de Reisdienst tot gevolg hebben, is Scandinavian Dreams gerechtigd om een Reisdienst niet uit te voeren en een gelijkwaardig alternatief aan te bieden.

3. Scandinavian Dreams is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het tijdelijk opschorten van haar Reisdiensten. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van Reiziger voor al uitgevoerde Reisdiensten.

 

Artikel 20 - Overmacht

1. Scandinavian Dreams is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.

2. Onder overmacht aan de zijde van Scandinavian Dreams wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Scandinavian Dreams, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers, (iii) onvoorziene wijzigingen van Reisdiensten van Dienstverleners, (iv) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (v) overheidsmaatregelen, (vi) elektriciteitsstoring, (vii) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (viii) natuurrampen, (ix) oorlog en terroristische aanslagen, (x) algemene vervoersproblemen, (xi) stakingen, afgelasting en/of uitsluitingen en (xii) overige situaties die naar het oordeel van Scandinavian Dreams buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

3. Scandinavian Dreams is niet aansprakelijk voor een tekortkoming van een verplichting wegens onvoorziene omstandigheden die is toe te rekenen aan de Reiziger of een derde niet zijnde een hulppersoon van Scandinavian Dreams.

4. Scandinavian Dreams is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor de sneeuwzekerheid op de betreffende reislocatie.

 

Artikel 21 - Beperking van aansprakelijkheid

1. Als het verrichten van Reisdiensten door Scandinavian Dreams leidt tot aansprakelijkheid van Scandinavian Dreams, is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de waarde van de reissom tenzij sprake is van opzet of nalatig handelen van Scandinavian Dreams, of persoonlijk letsel van de Reiziger (anders dan toe te rekenen aan de Reiziger zelf zoals bepaald in lid 4 van dit artikel).

2. Scandinavian Dreams is niet aansprakelijk voor algemene informatie in foto’s, folders en ander promotiemateriaal of informatie van (gelinkte) websites zover dit niet door haarzelf is opgesteld maar door derden.

3. Scandinavian Dreams is niet aansprakelijk voor bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie van Reiziger.

4. In het bijzonder is Scandinavian Dreams niet aansprakelijk voor omstandigheden die toe te rekenen zijn aan Reiziger of de Reiziger zelf. Hieronder wordt verstaan, maar is niet beperkt tot het negeren van instructies en/of waarschuwingen, roekeloos of verkeerd handelen, deelnemen onder invloed van alcohol, drugs of medicijnen, alsmede voor enige blessures of ander letsel opgelopen gedurende de Reisdiensten.

5. Schade aan kleding of andere eigendommen van Reiziger veroorzaakt door derden (niet zijnde hulppersonen in de zin van art. 6:76 BW, die niet betrokken zijn bij de uitvoering van de Overeenkomst), is eveneens uitgesloten van aansprakelijkheid van Scandinavian Dreams.

6. Scandinavian Dreams is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website, storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.

7. Scandinavian Dreams staat niet in voor een tijdige ontvangst van de e-mail. Reiziger heeft een zelfstandige verplichting om haar e-mail tijdig in de gaten te houden indien Reiziger digitaal informatie aangeleverd krijgt. Scandinavian Dreams zal hierbij rekening houden met de toepasselijke wettelijke termijnen.

8. Reiziger staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem verstrekte informatie met betrekking tot de opdracht. Scandinavian Dreams sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor (gevolg)schade ten gevolge van het uitvoeren van de opdracht op basis van door Reiziger foutief verstrekte informatie.

9. Alle aanspraken van Reiziger wegens tekortschieten aan de zijde van Scandinavian Dreams vervallen als deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Scandinavian Dreams binnen een jaar nadat Reiziger bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert.

 

Artikel 22 - Geheimhouding

1. Scandinavian Dreams en Reiziger verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet ook worden aangenomen als men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing als de betreffende informatie al openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de Overeenkomst bij Reiziger aan Scandinavian Dreams bekend gemaakt is en/of op andere wijze door Scandinavian Dreams is verkregen.

2. Indien Scandinavian Dreams op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken en Scandinavian Dreams zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Scandinavian Dreams niet gehouden tot enige schadevergoeding en geeft Reiziger geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst.

3. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen, adviezen of producties die door Scandinavian Dreams aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke toestemming van Scandinavian Dreams vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. Reiziger zal Scandinavian Dreams vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van Scandinavian Dreams is verspreid.

4. De geheimhoudingsverplichting leggen Scandinavian Dreams en Reiziger ook de door hen in te schakelen derden op.

 

Artikel 23 - Vrijwaring en juistheid van informatie

1. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden die hij aan Scandinavian Dreams verstrekt in het kader van de Overeenkomst. Ook als deze gegevens afkomstig zijn van derden is Reiziger hiervoor verantwoordelijk.

2. Reiziger vrijwaart Scandinavian Dreams van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen uit het vorige lid.

3. Reiziger vrijwaart Scandinavian Dreams voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten op de door Reiziger verstrekte gegevens en informatie, die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden.

4. Indien Reiziger elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Scandinavian Dreams verstrekt, garandeert Reiziger dat deze vrij zijn van virussen en defecten.

5. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de benodigde (reis)documenten, zoals een aan alle geldigheidsvereisten voldoend paspoort, of waar toegestaan, een identiteitskaart en de eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties, rijbewijs en groene kaart.

6. Het is de eigen verantwoordelijkheid van Reiziger om, voor zover de Overeenkomst de aankoop van zaken die aan bepaalde data en (aanvangs-)tijdstippen gebonden zijn, omvat, deze in acht te nemen, te controleren op juistheid en tijdig voor het vermelde aanvangstijdstip op de betreffende data op de betreffende locatie aanwezig te zijn.

 

Artikel 24 - Melding klachten tijdens de Reisdiensten

1. Indien Reiziger tijdens de Reisdiensten een tekortkoming in de uitvoering van zijn Overeenkomst ervaart, dient Reiziger dit direct te melden aan Scandinavian Dreams. Reiziger dient hiervoor zo spoedig mogelijk tijdens de Reisdiensten te bellen met Scandinavian Dreams. Hiermee stelt Reiziger Scandinavian Dreams in staat om het probleem, zo mogelijk ter plekke en direct, op te lossen.

2. Indien Reiziger niet aan de in het vorige lid opgenomen meldingsplicht tijdens de Reisdiensten voldoet en Scandinavian Dreams daardoor niet in staat stelt om de tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst ter plekke en direct, althans binnen een redelijke termijn op te lossen, zal het eventuele recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten.

 

Artikel 25 - Overige klachten

1. Indien Reiziger niet tevreden is over de Reisdiensten van Scandinavian Dreams of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is Reiziger verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via info@scandinaviandreams.eu met als onderwerp “Klacht”.

2. De klacht moet door Reiziger voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Scandinavian Dreams de klacht in behandeling kunnen nemen.

3. Scandinavian Dreams zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.

4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

 

Artikel 26 - Toepasselijk recht

1. Op de rechtsverhouding tussen Scandinavian Dreams en Reiziger is Nederlands recht van toepassing.

2. Scandinavian Dreams heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Reiziger hiervan op de hoogte stellen.

3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Scandinavian Dreams en Reiziger, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Oost-Brabant tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.

 

Esch, 1 april 2025

Alles over je reis naar Scandinavië
Keuzehulp
4.9 69 recensies